Opis funkcjonowania ucznia w sferze poznawczej




- duchowa Każdy człowiek, chce czy nie funkcjonuje w określonym środowisku .Procesy poznawcze wpływają na ludzkie zachowanie i wzajemnie - zachowaniem możemy modyfikować działanie mózgu.. Rozwój jej następuje ściśle z rozwojem procesów poznawczych.. Opracowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno - Terapeutycznych.. IV.Rozwój mowy Prawidłowy rozwój mowy.. Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w wieku szkolnym.. Spostrzeganie to jeden z procesów poznawczych umożliwiających orientację człowieka w rzeczywistości.III.. Rozwój poznawczy dziecka Sfera umysłowa (intelektualna) to całokształt wiedzy, doświadczeń i zdolności umysłowych człowieka.. Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w wieku przedszkolnym.. Jest pogodny, wesoły, samodzielny.. Jeśli w otoczeniu malucha nie ma bodźców, które pobudzały by jego rozwój poznawczy, trzeba liczyć się ze spowolnieniem tego procesu.. Rozwój poznawczy dziecka trzyletniego.. Edukacja przedszkolna.. Na czas kształcenia zintegrowanego dziecko otrzymało orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z diagnozą Zespołu Aspergera.. Poczucie kompetencji i sukcesy szkolne wpływają na kształtowanie się wysokiej samooceny i pewności siebie u dziecka, natomiast nieradzenie sobie z zadaniami czy pracą domową może prowadzić do poczucia nieadekwatności wobec oczekiwań otoczenia.Możliwość sprostania zadaniom szkoły wymaga dojrzałości wyższych .Opis i analiza ucznia mającego trudności w nauce..

Możliwości poznawcze ucznia kształtują się na poziomie przeciętnym.

Wychowuje się w15 Wpływ na funkcjonowanie dziecka W poszczególnych sferach: - poznawczej: zakłócenia rozwoju procesu uwagi i pamięci - percepcyjno motorycznej unikaniu wykonywania złożonych czynności ruchowych, - komunikacyjnej : nawiązywanie kontaktów werbalnych z rówieśnikami i dorosłymi - społecznej: w funkcjonowaniu w grupie (dziecko nie potrafi wyrazić swoich potrzeb i myśli, może być .społeczne uczniów w środkowym wieku szkolnym Dotychczasowy paradygmat prowadzenia badań w psychologii rozwojowej oparty na założeniu o szczegółowości nauk zaczerpniętym z neopozytywizmu dokonał fragmentaryzacji psychiki człowieka na oddzielne sfery (poznawcza, emocjonalna, motywacyjna, społeczna), Trudności edukacyjne.. Najczęściej dziewczynka choruje na zapalenie górnych dróg oddechowych.. V.Motywacja do nauki Uczeń wkłada dużo wysiłku w zdobywanie wiedzy.. Podstawową cechą charakterystyczną dla uczniów zdolnych jest ich nadzwyczaj sprawne funkcjonowanie w sferze poznawczej.. Dziecko z autyzmem w szkole.. Obszar funkcjonowania Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze Mocne strony Słabe strony ..

Sprawność fizyczna ucznia (mała i duża motoryka) Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

Chętnie bierze udział w grach i zabawach .2 nadzwyczajna wierność szczegółów, Inne źródła PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA na podstawie diagnoz cząstkowych Obszar funkcjonowania Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze Ogólna sprawność fizyczna (motoryka duża) Sprawność rąk dziecka (motoryka mała) Zmysły (wzrok, słuch, czucie, węch, równowaga) i .Opis problemów osób z autyzmem Osoby z autyzmem, bez względu na poziom zaburzenia (głęboko, lekko zaburzone), mają problemy w istotnych dla funkcjonowania sferach: komunikowaniu, relacjach społecznych, zachowaniu.diagnoza funkcjonowania spożecznołemocjonalnego d ziecka w wieku o d 1,5 d o 5,5 lat Ważne argumenty przemawiające za łącznym ujmowaniem rozwoju społecznego i emocjo - nalnego płyną również z obszaru badań nad rozwojem przywiązania.Stan zdrowia dziecka (w tym przyjmowane leki)2 Ogólnie stan zdrowia dobry.. Poznawczy rozwój trzylatka w dużej mierze zależy od jego środowiska.. xxxxxxxxxxxxx dobrze czuje się w grupie rówieśniczej, lubi przychodzić do szkoły..

Powszechne ... z uczniami w obszarach wymagających takiego wsparcia (na podstawie diagnozy).

Akronim TROS-KA (T - trudności, R - relacje zinnymi, O- obraz .Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz IPET Obszar funkcjonowaniaOpis funkcjonowania dziecka w danym obszarzePotrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarzeMocne stronySłabe stronyOgólna sprawność fizyczna ucznia (motoryka duża)Sprawność rąk ucznia (motoryka mała)Zmysły (wzrok, słuch, czucie, węch, równowaga) i integracja sensorycznaprawidłowo .Mateusz jest uczniem III klasy Szkoły Podstawowej.. Do zdolności poznawczych zalicza się między innymi: 1.1.. - Inne obszary ważne z punktu widzenia funkcjonowania ucznia Mimo dużych trudności w nauce dziewczynka zmotywowana, jest ciekawa poznawczo i otwarta na rozwój.. Autyzm dziecięcy i Zespół Aspergera należą do grupy tzw .całościowych zaburzeń neurorozwojowych.. Dziecko z autyzmem w przedszkolu.. Rozwój intelektualny przebiega nieharmonijnie.1.. Inteligencja ogólna to wynik inteligencji werbalnej (słownej) i .Obszar funkcjonowania: Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze: Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze: .. Sfera poznawcza (opanowanie technik szkolnych, zakres opanowanych treści programowych, osiągnięcia i trudności, pamięć, uwaga, myślenie) ..

Tymczasem obszar społeczno-emocjonalny uczniów stanowi obok sfery poznawczej podstawowy obszar rozwojowy.

Dzięki temu właśnie, ćwiczenia dla mózgu wspomagają rozwój poznawczy we wszelkich jego obszarach.. Autyzm jako zaburzenie po raz pierwszy został opisany przez Leo Kannera w 1943 r. i zdefiniowany jako „zaburzenie kontaktu uczuciowego .Inteligencja- to zdolność człowieka (odnosząca się do względnie stałych wewnętrznych warunków człowieka), determinująca efektywność działań wymagających udziału typowo ludzkich procesów poznawczych.Inteligencja kształtuje się w wyniku wzajemnego działania: genotypu, środowiska, własnej aktywności.. Zaburzenia funkcji poznawczych mogą znacznie utrudniać życie doświadczającego ich pacjenta.. Sfery rozwoju człowieka i ryzyko ich zaburzeń Rozwój- ciąg zmian, które zachodzą w ciągu całego życia w organizmie - progresywne (postępowe) - doskonalące Sfery: I biologiczna (tkanki, narządy, układy) II psychiczna (emocjonalna, poznawcza) III społeczna (umiejętność dostosowania się do społ.). Można wymienić tutaj takie cechy charakterystyczne tych uczniów jak: (M. Partyka, 1999, str.54).Obszar funkcjonowania / Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze / Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze (Co rozwijamy, co usprawniamy, co niwelujemy?). Problemy dotyczyć mogą w zasadzie wszelkich codziennych sytuacji, zarówno funkcjonowania zawodowego (utrudnienia mogą wynikać np. z zaburzeń pamięci i koncentracji), jak i rodzinnego (tutaj problematyczne mogą być np. patologiczne, niezgodne z rzeczywistością przekonania pacjenta .PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA.. na podstawie diagnoz cząstkowych Obszar funkcjonowania Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze Mocne strony Słabe strony Ogólna sprawność fizyczna ucznia .. Sfera poznawcza (opanowanie technik szkolnych, zakres opanowanych treści .ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA .. Oboje rodzice wykazują bardzo duże zaangażowanie w wychowanie syna, jak również współpracują ze szkołą, z wychowawcą klasy.Procesy poznawcze to podstawowe funkcje, które służą nam do poznania rzeczywistości, uzyskania orientacji w otoczeniu, przyswajania wiedzy o otaczającym nas świecie i przetwarzania uzyskanych informacji, a następnie wyprowadzania ich do otoczenia w formie reakcji, jaką jest nasze zachowanie.Rozwój intelektualny i emocjonalny ucznia wzajemnie się przenikają.. Najczęściej dochodzi do zaburzeń zachowania oraz trudności i niepowodzeń szkolnych wówczas, gdy na dziecko .CHARAKTERYSTYKA PROCESÓW POZNAWCZYCH UCZNIÓW ZDOLNYCH.. Nie bierze leków.. Zawsze ma odrobione .Opis i analiza przypadku Opis i analiza przypadku ucznia niedostosowanego społecznie posiadającego zdiagnozowaną nadpobudliwość psychoruchową, deficyty w rozwoju poznawczym, trudności w koncentracji uwagi oraz kształtowanie się cech dyssocjalnych osobowościProcesy poznawcze - procesy tworzące i modyfikujące struktury poznawcze (reprezentacje umysłowe) w systemie poznawczym (w umyśle), będące przedmiotem badań kognitywistyki i psychologii poznawczej.Można stwierdzić, że procesy poznawcze służą do tworzenia i modyfikowania wiedzy o otoczeniu, kształtującej zachowanie (służą poznawaniu otoczenia).Wpływ na funkcjonowanie dziecka • W poszczególnych sferach: - poznawczej: zakłócenia rozwoju procesu uwagi i pamięci - percepcyjno - motorycznej -unikaniu wykonywania złożonych czynności ruchowych, - komunikacyjnej : nawiązywanie kontaktów werbalnych z rówieśnikami i dorosłymi - społecznej: w funkcjonowaniu w grupie (dziecko nie3.. Mateusz wychowuje się w rodzinie pełnej.. Mocne strony Słabe strony..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt